Baumwipfelpfad lookout, Black Forest, Germany

Fekete-erdő – Baumwipfelpfad, Wildline

Rövid túra a Fekete-erdőben

Túra ideje: 2022

Utoljára 2020-ban túráztunk a Fekete-erdőben, úgyhogy éppen itt volt az ideje, hogy újra nekivágjunk. A műtét és az utána következő 1 éves gyógyulás azonban nem múlt el nyom nélkül, úgyhogy csak szép fokozatosan kezdjük újra. A több, mint 1 éves kihagyás után ez az 1. túra (a romániaiakat leszámítva) kicsit rövid, kicsit lapos, de határozottan a miénk volt 😆.

Előkészületek

A túrák útvonalának kiválasztásához, megtervezéséhez és a túra alatt a nyomon követéshez a komoot mobil appot használom. Még 2020-ban kinéztem magunknak a Bad Wildbad melletti kilátót és völgyhidat, úgyhogy eköré terveztem meg egy túraútvonalat.

ezt a kört tettük meg

Megközelítés, parkolás

Bad Wildbad kb. 60 km-re van tőlünk (Stuttgart), úgyhogy autóval mentünk Bad Wildbadig és a Sommerbergi parkolóban hagytuk az autót. A parkoló fizetős és ugyan a parkoló automatánál készpénz mellett kártyával is lehet fizetni, de mielőtt fellélegeznénk, csak EC kártyát fogad el a gép.

Németországban ezt a típusú kártyát előszeretettel használják és nagyon sok helyen, ahol lehet ugyan kártyával fizetni, csak ezt a fajtát fogadják el. Hitelkártya vagy dombornyomott debit kártya nem játszik.

Bad Wilbdaból egyébként fel lehet jutni a Sommerberg tetejére a Baumwipfelpfadhoz a Sommerberg Bahn nevű sikló vasúttal is.

Baumwimpfelpfad – lombkorona sétány, kilátó

A parkolójegy beszerzése után elindultunk a hegyre. Az út átvezet az üdülőtelepen, majd egy kapu jelzi, hogy jó helyen járunk, megérkeztünk a túra út elejére. Egy rövid szakasz után pedig elérkezünk a Baumwipfelpfadhoz, ami nem más, mint egy 1,25 km hosszú lombkorona sétány a környező fenyőfák között kb. 20 m magasan. A sétány egyben egy kis kaland út is, több ügyességi pályával a gyerekek számára, amit persze felnőttek is kipróbálhatnak. Aki viszont inkább csak sétálna egyet a Fekete-erdő fenyői között kihagyva az ügyességi részeket, arra is van lehetőség.

Baumwipfelpfad, Black Forest, Germany
Baumwipfelpfad lombkorona sétány – 20 m-rel a föld felett
birdhouse, Sommerberg, Black Forest, Germany

ilyen jópofa madáretetők voltak a sétány mentén

Figyelni kell azonban, mert a kilátóba csak ezen a sétányon keresztül lehet felmenni.

A kilátó 40 m magas és rámpa vezet fel a tetejére. A rámpa 6 %-os lejtésű, ami  biztosítja a kerekesszékes és babakocsis közlekedés lehetőségét is. De volt, aki gurulós bőrönddel jött az északi Fekete-erő látványát megcsodálni.

Fentről ragyogó a kilátás a Fekete-erdőre, de állítólag még a Stuttgarti TV torony és a Sváb Alb hegyei is látszanak jó időben. Hááát, most jó idő volt, de a TV tornyot nem láttuk, a Sváb Alb hegyeit pedig nem tudjuk megkülönböztetni a Fekete-erdő hegyeitől 🤭.

És aki elég bátor, az lefelé egy gyorsabb utat is választhat, középen ugyanis egy 55 m hosszú, zárt csúszda vezet le. Mi nem voltunk elég bátrak 😁.

Baumwipfelpfad lookout, Black Forest, Germany
Baumwipfelpfad kilátó torony
view from the Baumwipfelpfad lookout, Black Forest, Germany
ilyen fantasztikus a kilátás a Fekete-erdőre
sokan választották a gyorsabb utat lefelé

Kiérve a kilátótoronyból rögtön egy játszótéren találjuk magunkat, ahonnan több felé is el lehet indulni. Az egyik az un. Märchenweg vagyis Meseút. Az út a Der kalte Herz (A hideg szív) c. mesét dolgozza fel. Őszintén szólva én ezt a mesét még nem hallottam magyarul, nem tudom, hogy van-e magyar változata.

A lombkorona sétány és kilátó csak belépőjeggyel látogatható. Sokféle jegytípus van, a normál felnőttjegy 11,50 €. (2022)

Fairy Tale Trail, Bad Wildbad, Black Forest, Germany
Das kalte Herz meseút egyik állomása

Wildline – függőhíd

Mi azonban nem a meseutat választottuk, hanem haladtunk tovább a Wildline függőhíd felé.

A 380 m hosszú híd 60 m magasan köt össze 2 dombtetőt. A függőhíd elég egyedi élmény, hiszen a hídon sétálva szó szerint a Fekete-erdő fölött sétálunk, lábunk alatt az erdő magas fenyőfáival. Mondanom sem kell, hogy a kilátás innen is fantasztikus. A hídon elég erősen fújt a szél, és ha egyszerre leptünk Csabával, akkor rendesen érezhetővé vált, ahogy a híd elkezd himbálózni..

Persze ezt az élményt sem kapjuk ingyen, egy felnőtt jegy 10 €-ba kerül, amivel 2x lehet keresztül menni rajta egy napon belül. (2022)

Wildline függőhíd
the Wildline suspension bridge, Black Forest, Germany
60 m-rel a felszín felett köti össze a két dombot
birdhouse, Sommerberg, Black Forest, Germany
séta a Fekete-erdő felett

A túra további részében hol szélesebb, hol keskenyebb ösvényeken haladtunk a tervezett út mentén. Ha nem felkapott részen túrázunk, és ezt a kilátóval és a függőhíddal most már magunk mögött hagytuk, akkor igazán nyugodt tud lenni a Fekete-erdő. Alig találkozunk emberrel, csak mi ketten vagyunk és a természet. Az egyenes, sudár fenyők között túrázni teljesen más érzés, mint a lombhullató fás erdőben. És bár a Fekete-erdő nevében lévő „feketeséget” már nem igazán lehet megtapasztalni, mindenesetre ellégé kicsinek érezhetjük magunkat a magas fenyők között.

Black Forest, Germany
már nem igazán lehet érezni azt, amiért anno Fekete erdőnek nevezték el
Sommerberg, Black Forest, Germany
lentről nézve teljesen beleszédül az ember az ég felé törő fák látványába

A szárazság azonban most nagyon rányomta a bélyegét a természetre. Annak ellenére, hogy még csak augusztus közepén jártunk, olyan érzésünk volt a sok elszáradt növényt látva, mintha már javában benne lennénk az őszben.

Black Forest, Germany
az őszies színek teljesen megtévesztők, még csak augusztus közepe volt
Dead ferns in the Black Forest, Germany
minden ki volt száradva

Ki-kiérve az erdőből ragyogó panoráma tárult elénk. Azonban lassan az utunk végéhez értünk, áthaladtunk az üdülőn és már meg is érkeztünk az autóhoz. Innentől nem maradt más hátra a parkolás kifizetése után, mint visszaindulni Stuttgartba.

A túra számokban

• megtett távolság: ca. 6 km
  • szintemelkedés: ca. 190 m
we are at Baumwipfelpad lookout, Black Forest, Germany
Köszönjük, hogy velünk tartottál!

Ha tetszett a bejegyzés, esetleg hasznosnak találtad és szívesen olvasnál máskor is hasonló útleírásokat és gyakorlati infókat az adott hellyel, utazással kapcsolatban, akkor kövesd az EUtazó/travEUller oldalát a facebookon és az instagramon, hogy értesülj az új bejegyzésekről.